2010. június 20., vasárnap

Palacsinta de luxe

A gyerekeknek már régóta ígérgetem a palacsintát, így tegnap sort kerítettem rá. Gyors, egyszerű és finom - de azért lehet belőle látványosságot rittyenteni.

A tésztát Horváth Ilona szerint keverem, kapásból tripla adag: 3 tojás, 450gr liszt, 9 dl tej, 3 dl szénsavas víz, só, cukor, étolaj. Az első sütés után kóstolok és javítok, ha kell.

Már régóta kacérkodtam a marcipános palacsintával, és mivel volt itthon maradék marcipán, ezúttal ki is próbáltam. A marcipánt lereszeltem, majd átfordítás előtt a palacsintára szórtam, utána ráhajtottam egyszer félbe, aztán negyedbe a tésztát, így jól összesült. A sütés több fázisában is kipróbáltam a marcipánozást, és Főkóstoló Férjem szerint is az lett a legfinomabb, amelyikbe rögtön beleszórtam a marcipánt, amint a tésztát a palacsintasütőbe öntöttem, így még a folyós tésztában szépen elolvadt a marcipán és fantasztikusan belesült. Ráadásul színes (piros és rózsaszín) marcipánt használtam, így nagyon jópofán mutatott, ahogy villával belevágtunk a palacsintába, és a színes marcipán kifolyt.

Többféle díszítéssel készült:

porcukorral, fahéjas cukorral szórva, eperrel körberakva

étcsokival és porcukorral szórva



marcipándarabkákkal és porcukorral szórva (ez a VIP adag, Férjemnek)



A gyerekek kedvéért csináltam hagyományos kakaós és lekváros palacsintát is, megszórtam porcukorral, reszeltem rá étcsokit, végső díszítésként került rá cseresznye és meggy is.




5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! A képek is qu*va jók, ;s irigykedem :D

    VálaszTörlés
  2. Ááááááááá, marcipános palacsinta!!! Mekkora ötlet! Csorog a nyálam! :-))))

    VálaszTörlés
  3. Ez állati jó ötlet!!
    És milyen szépen kivitelezted, nagyon ügyi vagy!!

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem, ezt vétek volt így ebéd előtt elolvasni..... Amúgy is palacsinta rajongó vagyok, amióta a kicsivel várandós voltam, a marcipánért meg kb. születésem óta....:-)

    VálaszTörlés