2010. augusztus 22., vasárnap

Omlós keksz - az egésznapos program


A gyerekeknek már régóta ígérgetem, hogy sütünk kekszet együtt. Az együtt most azt jelenti, hogy ők nem csak kuktáskodnak (tedd ide - tedd oda), hanem saját tálkában saját tésztát gyúrnak. Így lesz egy félórás sütiből egynapos süti :)
A receptet Zsuzsinál láttam, nem is módosítottam rajta semmit, bár utólag sajnálom, hogy nem tettem hozzá egy kis reszelt citromhéjat, nagyon feldobta volna, mert nekem így túl édes. A gyerekeknek természetesen nem létezik a "túl édes" fogalma.


Tehát elővettem három tálat, azaz először csak kettőt, mert eleinte csak Adél akart sütni, de ahogy ez lenni szokott, 10 perc múlva Dávid is kitalálta, hogy jönni akar. Nos a tálakba beleszórtuk a hozzávalókat és szépen összegyúrtuk, én egy teljes adagot csináltam, a gyerekek negyed-negyed adagot, ez pont kezelhető mennyiség volt a kezüknek meg a kedvüknek. A gyúrás után hengert formáztunk, megkentük vízzel és jól megforgattuk a cukorban.





Amíg mi ebédeltünk és a gyerekek aludtak, a hengerek a hűtőben keményedtek. Délután jött a második felvonás, felszeletelni a hengereket és végül kisütni. A gyerekek kedvéért készítettem elő egy kis kakaóport és porcukros fahéjat, a kakaóba Adél forgatta bele a még forró kekszeket, a fahéjba pedig Dávid, így lett háromféle: sima, kakaós és fahéjas.

1 megjegyzés:

  1. Ja hogy ezert lett 1 napos :D Azt hittem uberelted a kinai gozgomboc elkeszitesi idejet :D

    VálaszTörlés