2011. május 1., vasárnap

Férjek kedvence, a zserbó


Úgy hozta az élet, hogy mind volt- mind aktuális férjem kedvenc süteménye a zserbó, így ennek megsütése alól nincs kibúvó. Pedig utálok zserbót sütni.

Többféle receptem van, próbálgatom, hogy melyik a legjobb. Ex szerint imádott pótnagyim zserbója volt a legjobb, mivel ő már nem él, kutatnom kell a receptje után. Dani szerint pedig az ő nagyija zserbója volt a legjobb, azt mondta, felhajtja a receptet.

Amíg a híres nagyi-receptek előkerülnek, addig én próbálkozom, most épp Évi receptje alapján dolgoztam.

Fél kiló lisztet, huszonöt deka margarint, három tojás sárgáját, négy ek porcukrot, egy csomag vaníliás cukrot kevés tejben futtatott két deka élesztővel összegyúrunk, a tésztát három részre osztjuk. Kinyújtuk az első adagot, tepsibe tesszük, megkenjük baracklekvárral, mehet rá a darált dió, a porcukor, esetleg egy kis rumos tej (én ezt rumaroma híján kihagytam). Utána jön a következő kinyújtott tésztadarab, ugyanígy megkenjük minden földi jóval, és végül lefedjük a harmadik tésztával. Villával megszurkáljuk, mehet a sütőbe, én 180 fokon sütöttem kb fél óráig. Miután kihűlt, csokimázzal vonjuk be.

Semmi bonyolult, fárasztó vagy utálatos műveletsor nincs benne, mégsem szeretek zserbót sütni. Ki tud a nőkön eligazodni...? :)

Tuti zserbóreceptek jelentkezését "én vagyok az igazi" jeligével emailben várom.

1 megjegyzés:

  1. :)))) sosem szerettem, de mostanaban valtozik az izlesem.. ha keves benne a dio de sok a lekvar, akkor johet :D

    VálaszTörlés