2012. november 25., vasárnap

Csokis-banános pavlova

Névnapomra meglepettem magamat Horváth Eszter Desszertőrült című könyvével. Ő a cukrász a Sugar shop!-ok mögött, aki néhány műhelytitkot és jó néhány ügyes receptet megoszt velünk.

Elsőnek a pavlovát készítettem el: gyors, egyszerű és nagyon látványos. 

6-7 tojás fehérjét csipet sóval kb 5 percig közepes sebességen kell verni a robotgépben, majd egy fokozattal gyorsabbra véve a gépet kanalanként hozzá kell adni 300 gr cukrot, és még további 5 percig tovább kell verni, amíg kemény habot nem kapunk. Végül hozzákeverünk egy evőkanál vaníliakivonatot, két teáskanál almaecetet (nem volt itthon, kihagytam), 4 teáskanál keményítőt, majd 4 evőkanál kakaóport (sötét & cukrozatlan). A masszát 140-150 fokon nagyjából egy órán át sütjük. Először megijedtem, hogy nem lesz elég a desszert a 8 fős vacsoravendégségnek, de végül hatalmasra sült a pavlova.

Amíg sül a massza, megcsináljuk a csokiöntetet: 165 gr cukrot 50 gr kakaóporral és két deci tejjel összekeverjük. Három deci tejet felforralunk, belekeverjük a cukros kakaót és beleszitálunk 7 gr keményítőt. Addig kevergetjük, amíg be nem sűrűsödik: én egy idő után azt hittem, ez sosem fog bekövetkezni, de csak türelemmel kell lenni és megtörténik a csoda.

Közvetlenül tálalás előtt felverünk tejszínhabot (én kb 500 ml-t) és összeállítjuk: a pavlova tésztára rácsorgatjuk a csokiöntetet, 3 banánt rászeletelünk, majd mehet rá a tejszínhab. Díszítésnek pedig csokireszelék, vagy bármi más látványos dísz. Így frissen a tészta ropogós kívül, belül puha, átjárja a csokiöntet. Maradt egy kevés másnapra, akkorra már összeértek az ízek, és puha volt az egész tészta, a banán íze átjárta az egészet. Szóval frissen és másnaposan is kiváló :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése