2010. május 31., hétfő

Mesebeli márványkalács - sütöttem is, meg nem is

Amióta dolgozom, alig van időm sütni, ez nyilván látszik abból is, hogy igencsak megritkultak a posztjaim. Remélem, hogy lassan sikerül belerázódni a dolgozó anyuka szerepbe, és nem üt ki teljesen a munka+gyerekek kombináció a nap végére, így talán bele tudok csempészni egy kis sütögetést a hétköznapokba. Addig is marad a hétvégi sütés, már ha épp sikerül.
Most ugyanis épp nem sikerült. Túl sok tojás, rossz formaválasztás, széteső süti, ami néhol túlsült, máshol meg nyers maradt.
A receptet a lisztes zacsi oldalán fedeztem fel, 15 deka vajat kell eldolgozni 15 deka cukorral, két tojással (ne kérdezzétek hogyan, de négyet tettem bele, azaz nem én, hanem Férjem, aki lelkesen konyházott velem a hétvégén, de a hibás én voltam, ugyanis én készítettem elő a négy tojást), aztán mehet bele 40 deka liszt+ 1 zacsi sütőpor keveréke. Ha ez megvan, jön még 250 ml tej egy kis citromhéjjal, aztán ketté kell választani a masszát, egyik felébe megy 2 ek kakaópor + 2 ek cukor + 2 ek tej. Jöhet a kivajazott/lisztezett forma, egy kis sima - egy kis fordított (azaz kakaós) massza, tetején sima legyen, és mehet sülni.
Képet nem teszek fel a végeredményről, mert az optikai környezetszennyezés lenne...

1 megjegyzés: