2010. május 23., vasárnap

Ráérős muffin

Ezúttal nem Zsuzsi jó bevált, expressz gyorsaságú muffinját sütöttem meg, hanem MS oldaláról néztem egy szimpatikus feketét :)

Igazi időgyilkos süti, még szerencse, hogy a gyerekek reggel 5-kor ébresztettek, így volt időm elkészíteni a sütiket.

Az első lépés már megint a méricskélés, számolgatás, cup és társai miatt. Hogy később könnyebb legyen, ezúttal felirkáltam már lemért dolgot, mert a cup feliratú cuccaim nincsenek mindig kéznél.

Kb 90gr cukrozatlan kakaóport elkeversz kb 2 deci forró vízben, és félreteszed. Időgyilkos lépés nr 1, hogy kb 340 gr vajat 430 gr cukorral felolvasztasz egy serpenyőben - na ez az, amit leközelebb kihagyok, a vaj mehet olvadni a mikróba, randi a cukorral utána lesz a robotgépben. Tehát a cukros vajat tálba öntöd, alacsony fokozaton kb 4-5 percig kell keverni, utána egyesével mehet hozzá a négy nagy tojás, aztán megy bele a kakaókeverék, végül 480gr liszt, amibe már előre bele kell keverni 1 teáskanál sütőport és szódabikarbónát, meg egy kis sót. Az egészet kevergeti a gép lelkesen, én még hozzáadtam kb 100 gr kockázott étcsokit, mert nem tudtam a kísértésnek ellenállni. Végül mehet az cucc a muffinpapírba-formába, és 150 fokon nekem nagyjából fél óra alatt sült meg.

És ha már lúd, legyen kövér: (majdnem) minden muffin egyedi díszítést kapott. Használtam fehér fondant, amit még korábban készítettem, sima vajkrémet, MS-nél látott ganache-t, amit végül más recept alapján csináltam meg, aztán a szokásos dekortoll, eper, marcipán és kávészemek. A végeredmény itt látható:

2 megjegyzés:

  1. Érdemes venned egy műanyag cup-os mérőedényt.

    VálaszTörlés
  2. Á, van vagy három, de állandóan elkeverem. Jobb ha megvan a recept grammos verzióban is :)

    VálaszTörlés