2010. március 28., vasárnap

Puding próbája...

... az evés. Lássuk tehát, hogy az elmúlt időszak szépséges tortái milyenre sikeredtek.

A kukactorta puncstorta része szerintem szárazra sikerült. A puncstortákkal valahogy mindig így járok. Julinak készítettem egy bakancsot februárban (majd lesz egy poszt a korábbi tortákkal), az is puncstorta volt, és az is száraz lett. A bakancsnál az volt a baj, hogy a piskóta és a töltelék közé nem tettem (elég) lekvárt. Ezt a hibát ugyan mostanra orvosoltam, de ezúttal sajnos maga a piskóta lett olyan száraz, hogy azt egy teljes üveg baracklekvár sem tudta volna alaposan eláztatni. Meglehetősen prózai oka van annak, hogy a piskóta ilyen szárazra sikerült: a kukactorta elemeit ugyanis inox salátástálakban sütöttem ki, és nagyon hosszan kellett sütnöm ahhoz, hogy belül is megsüljön. Ennél a tortarésznél pedig valahogy még tovább kellett sütni, így viszont kívül nagyon kiszáradt.
A sima piskóta - csokikrém része a kukactortának átlagos lett, se különösen jó, se különösen rossz nem lett, elfogyott :)
Az eperkrémmel töltött csokis piskótás kukacszeletnek nagy sikere volt (azt hiszem a közös húsvéti bulira is ilyet kell süssek), érdekes lett a két íz találkozása (és itt az érdekes szót nem abban az értelemben használom, ahogy a pasik a nőkre értik :) ). Nekem kicsit túl édesre sikerült az eperkrém, de majd ha jön az igazi eperszezon, és lekvár helyett friss eperből készíthetem a krémet, biztos finomabb lesz.

A csokikrémmel töltött csokis piskótának mindig hatalmas sikere szokott lenni, nem volt ez másképp most sem, sem a sárkány sem a rendőrautó torta esetében. Ezen nincs is mit részletezni, mindkét torta pillanatok alatt elfogyott.

A macis torta amolyan sacher-szerűség volt, lekvárral kent csokis piskótával. Meg kellett állapítsam, hogy ehhez nem igazán passzol a marcipán. Valahogy nem volt harmóniában az egész. Finom volt a torta (piskóta+lekvár), finom volt a marcipán - de inkább csak külön. Együtt nem alkottak túl jó párost.

Ha esetleg jár erre valaki, aki kóstolta ezeket a tortákat, legyen kedves, kommentelje be a véleményét! Köszi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése