2010. április 18., vasárnap

Torta láncdohányosoknak


Ma ünnepeltük Öreg (ti. apukám) születésnapját, és természetesen őt is szerettem volna egy különleges formájú tortával meglepni. Aki ismeri, tudja, hogy ritkán látni cigi nélkül, aki pedig még jobban ismeri, azt is tudja, hogy ő az olcsó cigi rajongója, most éppen Sláger márkájú ún. szivarkát szív. Mi, a családja pedig még azt is tudjuk, hogy jobb mindenkinek, ha dohányzik, mert amikor épp megpróbál leszokni, az igencsak megviseli a mi idegeinket. Így jött az ötlet, hogy cigisdoboz tortát süssek.
Öreg nagyon szereti a csokis, szinte már ehetetlenül édes dolgokat, így neki csokis tortalapot sütöttem, a krémhez pedig nem csokipudingot használtam, hanem csokit olvasztottam, azt kevertem a vajhoz. Mivel a korábbi csokinyuszi-gyilkos receptek ellenére is volt még rengeteg húsvéti édesség, ehhez a krémhez is nyuszikákat olvasztottam - sőt, mivel még jó minőségű csokiból is rengeteg volt, nem átallottam Kinder nyuszit is a vesztőhelyre küldeni. Egyébként ez lett az én vesztem, ugyanis ezek a Kinder nyuszik olyan édesek és tömények, hogy végül a krém ízét teljesen ők adták, ettől aztán tényleg rettentően édes lett a torta.
A forma egyszerű, csak egy szimpla téglalapot kellett bevonnom fehér marcipánnal, arra jött a díszítés:

Sláger felirat barna marcipánból, a doboz csíkozása piros marcipánból (igaziból Öreg kék csíkozásút szív, de nem volt itthon kék marcipánom)

,


zárjegy sárga marcipánból zöld felirattal.




Végül jött a figyelmeztetés fehér keretben: a dohányzás mellőzése súlyosan károsítja környezete idegeit.





A torta olyan édes lett, ahogyan az ünnepelt szereti, a felirat pedig megnevettette az ünnepeltet - Isten éltessen, Öreg!

UPDATE: az igazi cigi, és a torta:

2 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy van olyan cigi, hogy Sláger... De ez a torta szuper!!:)

    VálaszTörlés
  2. Maimoni, én sem tudtam, amíg Öreg el nem kezdte szívni :) Köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés