2010. április 25., vasárnap

American chocolate chips - ami nem csokis chips

Niki barátnőmnek megadatott, hogy fél évet töltsön Amerikában, igaz ennek már sok-sok éve. Amikor a snowcap nevű sütit megsütöttem, felhívtam, és gyorsan elújságoltam, hogy sütöttem amerikai csokis sütit, jöjjön kóstolni. Ő hirtelen megörült, mert azt hitte (a hülye magyarosításom miatt nem véletlenül), hogy chocolate chipset sütöttem, de ugye ki kellett ábrándítanom, mert ez a snowcap (csoki pöffeteg néven láttam a napokban egy gasztroblogon) nem az, amire ő gondolt. Amikor régebben Niki mesélt a chocolate chipsről nem nagyon értettem, hogy milyen is lehet az a csokis chips, leginkább méla undorral gondoltam rá, mígnem egyszer hozott nekem boltit, rájöttem, hogy ez tényleg isteni! Nem is nagyon foglalkoztatott a gondolat, hogy süssek itthon, mert meg voltam róla győződve, hogy ez valami nagyon bonyolult és furfangos süti lehet, inkább nem is erőltettem a dolgot. A napokban azonban egyik kedvenc ihletforrásom (Az életnapos oldala) oldalán szembejött velem a süti, és tudtam, hogy most nem kerülhetem el a sorsomat, meg kell süssem. Ahogy gyorsan végigolvastam a receptet (amit ő erről az oldalról nézett), rájöttem, hogy pofonegyszerű süti, nincs vele nagy faxni. Vajat kikevered a cukorral, mehet hozzá a tojás, vanília, aztán szódabikarbónával és sütőporral felturbózott liszt majd pici só, végül a kedvenc hozzávalóm, az étcsoki, amiből természetesen az előírtnál jóval többet tettem :) Ja, és végre volt annyi eszem, hogy megnézzem a mérőpoharamat, és lám-lám, az egyik oldalán ml jelölések voltak, a másikon pedig cup! Ezúttal nem konvertáltam semmit sehová, 250 ml körül volt belőve az 1 cup (a recept is így segít), ezt használtam. Annyiban csináltam másképp, hogy nem evőkanálnyi gombócokat tettem a sütőpapírra, hanem gyerekkanálnyit (félúton a teáskanál és az evőkanál között), még így is lett jó néhány túlméretezett egyed. Kisült, kihűlt, hívom Nikit kóstolni!

Te hogy kéred? Tejjel vagy kávéval?





4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon csábító, én kávéval kérném!!:-)

    VálaszTörlés
  2. Én is, meg a pontos receptet is szívesen venném, de nekem nincs ilyen cup kontra ml poharam!

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsi, gondoltam, hogy viszek neked holnap, kár, hogy mégsem tudok menni! Na de majd legközelebb ;)

    VálaszTörlés
  4. Dzsin, ezen a linken találod a receptet, ami alapján én csináltam: http://renidani.blogspot.com/2010/04/chocolate-chip-cookies.html
    1 cup-nak jó egy kb 250ml-es bögre, ha így nézem, sima bögrés süti :)

    VálaszTörlés